Nieuwsoverzicht

• Reünie 2024
    Op zaterdag 23 maart 2024 vond de jaarlijkse VIOD-reünie plaats, waaraan actieve deelnemers van VIOD -zweefvliegkampen maar ook oud-deelnemers met elkaar een interessante middag kunnen beleven en die vooral ook bedoeld is om met elkaar bij te praten. Deze keer waren we te gast bij Museum Deelen gelegen aan de kop van het militaire vliegveld Deelen.
  • Reünie 2023
    Op zaterdag 11 maart 2023 zullen wij een bezoek brengen aan CRASH Luchtoorlog- en Verzetsmuseum ’40-’45 in Fort Aalsmeer, Aalsmeerderbrug (Rijsenhout). Voor meer informatie: mail ons via het contactformulier.
  • VIOD Zweefvliegkamp 2022
    Onlangs is besloten het VIOD-zweefvliegkamp 2022 te houden in de week van 22 t/m 26 augustus 2022, wederom bij de ZCNK in de Wieringermeer.  Nadere mededelingen en informatie over het kamp en de aanmelding daarvoor zullen nog volgen.
  • Reünie / gastvliegdag 2021
    Op 25 augustus 2021 werden de VIOD-deelnemers en -sympathisanten als gast van de ZCNK welkom geheten door VIOD-voorzitter Lex. Onder het genot van koffie met appeltaart gaven Jan Koen en Tom vervolgens een presentatie over de mogelijke ontwikkelingen in de luchtvaart en de functie van de Stichting VIOD daarin vanuit zweefvliegersperspectief. Ook de toekomst van
  • Zweefvliegkamp 2020
    Van 23 t/m 27 augustus 2020 vond het VIOD-zweefvliegkamp plaats bij het Zweefvliegcentrum Noordkop.
  • Jubileumreünie VIOD 1990-2020 (en daarvoor)
    Op 8 maart 2020 mocht de VIOD haar jaarlijkse reünie houden in de ‘huiskamer’ van de Nijmeegse Aero Club (NijAC) op zweefvliegveld Malden. Deze reünie had een feestelijk karakter vanwege het 35 jarig bestaan van de VIOD, waarvan 30 jaar officieel als stichting.